سفارش تبلیغ
صبا ویژن

طراحی داخلی مدرن

نظر

از این عنصر بسیار کاربردی می توانید برای فضا های مختلف خانه و با اهدافی متفاوت نیز استفاده کنید. پاف ها و یا همان مبلمان عثمانی، در مدل های مختلفی وجود دارند که می توانند نقشی تزیینی و کاربردی و حتی در مواقعی نقش فضایی برای نگه داری وسایل کوچک را ایفا کنند. نمونه هایی از این پاف ها وجود دارد که با تعبیه فضای نگه داری در داخل خود، این امکان را فراهم می کنند که بتوانید وسایل کوچک و پر کاربرد موجود را در آن نگه داری کنید. با این کار هم فضا را مرتب تر و هم وسایل را در دسترس خود نگه می دارید. علاوه بر این می توانید از این عنصر زیبا و پر کاربرد به عنوان جا پایی برای جلوی مبلمان تان استفاده کنید تا نشستن را در وضعیت راحت تری تجربه کنید.

ممکن است در بیشتر فیلم ها و منازلی که سعی کردند دکوراسیون کامل را برای خانه خود داشته باشند این صندلی‌ها را مشاهده کرده باشید و چندان آشنایی با آنها نداشته باشید ولی باید بدانید که این صندلی ها علاوه بر زیبایی، کاربرد و علت‌های دیگری هم دارد که از آن استفاده می کنند که در این مقاله برای شما خواهیم گفت.

از این صندلی ها در قسمت های مختلف خانه استفاده می شود که در بعضی از موارد برای اینکه ورودی خانه ها را طراحی و تزیین کنند از آن استفاده می کنند. زیرا یک فضایی است که برای ذخیره سازی وسایل مختلف استفاده می شود. اولین نکته مهم در این رابطه این است که قبل از خرید این وسایل حتما مشخص کنید که با چه هدفی قصد خرید این نوع صندلی ها را دارید؟

 

اگر در فضا سازی فضای اتاق نشیمن خود دچار مشکل هستید، پاف ها و یا مبلمان عثمانی می توانند راه حل مناسبی باشند. شما می توانید به راحتی این عنصر را در موقعیت های مختلف در کنار مبلمان تان قرار دهید و حتی از آن به عنوان میز برای ایجاد نقطه محوری ست مبلمان تان استفاده کنید. با استفاده از پاف ها، شما با دردسر و صرف انرژی کمتر، می توانید امکان نشستن در موقعیت های مختلف خانه را فراهم کنید.

کمتر پیش می آید که مطلبی در مورد دکوراسیون داخلی خانه های کوچک و نقلی بخوانید و در آن اشاره ای به استفاده از مبلمان عثمانی نشده باشد. دلیل این امر، کاربرد بالا، کم جا بودن، منعطف بودن از لحاظ قرار گیری در موقعیت های مختلف خانه و در نهایت راحتی جابجایی این عنصر است.

از مبل عثمانی می توان هم به عنوان المانی برای نشستن و هم تحت عنوان میز استفاده کرد که بدین صورت، بدون نیاز به استفاده از المان های بیشتر و فقط با استفاده از این پاف ها، نیاز های احتمالی و بدیهی تان بر طرف می شود.

 
1372

اما مزیت های استفاده از مبلمان عثمانی در دکوراسیون داخلی منازل به این موارد محدود نمی شوند. در مبحث نمای دکوراسیون داخلی نیز شما می توانید با هوشمندی از این مبلمان برای تکمیل طرح، الگو ها و رنگ های مورد نیاز و مکمل برای دکوراسیون داخلی خانه تان استفاده کنید. بر خلاف تصور عموم، الزامی نیست که رویه و بافت رویی مبلمان عثمانی مورد استفاده در دکوراسیون داخلی اتاق مورد نظر تان، با ست موجود در آن فضا از یک نوع باشند. شما می توانید با استفاده از طرح ها، رنگ ها و رویه های مختلف پاف مورد نظر، به دکوراسیون داخلی اتاق مورد نظر تان رنگ و نمایی متفاوت بدهید. ایده جالب در مورد پاف های موجود در کنار مبلمان این است که می توانید رویه کوسن های مبلمان تان را با رویه پاف و یا مبل عثمانی تان ست کنید و با این کار، نگرانی تان از بابت عدم هارمونی و هماهنگی این المان با سایر وسایل موجود در دکوراسیون داخلی اتاق از بین می رود. ارتفاع کم این مبل های جذاب، امکان قرار دادن آن ها را در زیر میز وسط نیز فراهم می کند که در این صورت، به بهینه سازی فضا های مختلف به خصوص فضا های محدود، کمک زیادی می نماید. همچنین نمونه های بدون پایه مبل های عثمانی، این امکان را فراهم می کنند که در صورت نیاز به فضای آزاد، آن ها را در گوشه ای بر روی هم قرار داد و فضای آزاد بیشتری ایجاد کرد.

مبلمان عثمانی در طرح های بسیار گسترده ای در دسترس هستند که با فرم، اندازه، طرح و رنگ های متنوعی که دارند، می توانند برای دکوراسیون داخلی های مختلفی به کار برده شوند. روکش های متنوع و جذاب طراحی شده برای پاف ها، شما را به چالشی برای انتخاب نمونه نهایی دعوت می کنند چرا که از بین سبک مشخص، حتما بیش از یک نمونه توجه شما را به خودش جلب می کند.

شاید با خواندن مطالب ذکر شده این تصور را داشته باشید که از مبلمان عثمانی و یا همان پاف ها، صرفا در فضای داخلی اتاق نشیمن استفاده می شود، اما این طور نیست. از پاف ها می توانید برای اتاق خواب، اتاق کودکان و حتی سایر فضا های داخلی ورودی خانه تان استفاده کنید. حتی در صورت تمایل، با استفاده از نمونه های لوکس و کلاسیک این مبلمان، می توانید دکوراسیون داخلی جذاب و خیره کننده را در فضای اتاق پذیرایی تان داشته باشید.

 
1372

اما به طور کلی برای انتخاب مبل عثمانی چه مواردی را باید در نظر داشت؟

در وهله اول، مانند هر عنصر دیگری، هماهنگی و تناسب پاف ها با سایر المان ها و به خصوص سبک دکوراسیون داخلی غالب در فضا، اهمیت زیادی دارد. نکته مهم بعدی، انتخاب نمونه ای با ساختار مستحکم و با کیفیت است. باید در نظر داشته باشید پاف ها به کرات مورد استفاده قرار می گیرند و مرتب تغییر وضعیت داده می شوند، بنابراین، استحکام و پایداری و مقاومت آن ها اهمیت زیادی دارد. در مورد روکش مبل، بهتر است از روکش هایی با قابلیت تمیز سازی آسان و تا حد امکان ضد لک و نفوذ ناپذیر استفاده کنید، چرا که این پاف های جذاب، بیشتر از هر عنصر دیگری در معرض کثیف شدن و آلوده شدن قرار می گیرند. نکته نهایی، انتخاب نمونه های بدون پایه و یا پایه دار مبل و پاف مورد نظر است. نمونه مبل های عثمانی پایه دار، نمایی لوکس تر و رسمی تر دارند در صورتی که نمونه های بدون پایه، غیر رسمی تر هم می توانند باشند. تغییر وضعیت و چینش موارد بدون پایه چالش کمتری را می طلبد و امکان قرار دادن آن ها در وضعیت های مختلف وجود دارد.

 
1372