سفارش تبلیغ
صبا ویژن

طراحی داخلی مدرن

نظر

سبزینگی در ساختمان ها، راهی مناسب برای بهبود کیفیت زندگی در محیط های شهری است. در حال حاضر به دلیل وجود مشکلات اساسی همچون گرم شدن زمین، آلودگی هوا و آب، مصرف بی رویه انرژی و هزینه های اقتصادی بالای آن، طراحی ساختمان های سبز اهمیت زیادی پیدا کرده است. دیوارهای سبز نوعی نقاشی زنده هستند که در تقابل با فضای شهری یک اثر هنری به حساب می آیند . علاوه بر آن پناهگاه بسیار عالی برای تنوع زیستی و یک عنصر مهم در بوم شناسی شهری هستند .

استراتژی مؤثر گسترش فضای سبز شهری، به علت قیمت بالای زمین در شهرهای بزرگ، در سطح افقی بسیار پرهزینه است بنابراین توصیه ی بهینه برای راهبرد اصلی شهرداری‌ها، «گسترش فضای سبز در سطح عمودی» می باشد. اگر چه دیوارهای سبز فقط مختص فضاهای خارجی نیستند و  قابلیت استفاده در فضاهای داخلی ساختمان را نیز دارند.

دیوار سبز

سیستم های کنونی برای سبز نگه داشتن ساختمان فقط سطوح پوشش دهنده با پوشش گیاهی برای ساختمان نیستند. سقف های سبز ( روف گاردن ) و دیوارهای سبز، به عنوان عامل زیبایی بخشی در ساختمان ها مورد استفاده قرار می گیرند.  تکنولوژی حاضر در این سیستم ها می تواند به دلیل وجود گیاهان، عملکرد ساختمان ها را به حداکثر برساند و بخشی از یک استراتژی پایدار برای احیاء شهری و ارتقاء ساختمان ها باشند.