سفارش تبلیغ
صبا ویژن

طراحی داخلی مدرن

نظر

سقفی متحرک به بلندای آرزوی شما

برای داشتن یک سقف متحرک داشتن فضائی با شکل هندسی منظم (مستطیل ویا مربع )الزامی است.در صورتی که استخر و یا فضای تحت پوشش دارای شکل هندسی نا منظمی باشد (بیضی-قلوه ای-لوبیا شکل و غیره ) می بایست با تغییر در حاشیه و اطراف ، آن را درون یک شکل هندسی منظم مستطیل ویا مربع با اضلاعی کاملا موازی وهم تراز محاط نموده و پوشش را بر روی آن بصورت منظم اجرا نمود.

در صورت نبود چنین امکانی به اجبار بخشهائی از پوشش سقف جمع شونده میتواند بصورت ثابت و یا انواع سقف غشایی طراحی گردد.

محل ریل گذاری سقف جمع شونده در حاشیه استخر یک سطح کاملا صاف و تراز باید باشد و نسبت به حاشیه طرف مقابل نیز از نظر ارتفاع تراز گردد.

سقف جمع شونده

سازه سقف جمع شونده

تمام سازه پوشش های سقف متحرک از جنس پروفیل های متنوع آلومینیومی که برای این منظور خاص در مقاطع مختلف طراحی و تولید شده اند ساخته می شوند. پروفیل های آلومینیومی با آلیاژ 6063 از بلت های استاندارد خارجی و با عملیات سخت کاری ویژه جهت افزایش استحکام سازه و تحمل بار برف سنگین تا بیش از یکصد کیلو گرم بر متر مربع تولید میگردند.ضخامت دیواره پروفیلهای تولید شده از 2 تا 55 میلیمتر متغیر بوده ودرجه سختی اعمال شده بر آنها در حد 90 برینل می باشد.سازه ساخته شده سقف جمع شونده دارای رنگ آمیزی مخصوص آلومینیوم برای جلوگیری از سیاه شدن وشوره زدن پروفیلها در محیط گرم ومرطوب میباشد. یراق آلات مورد استفاده از قبیل شفتها –واشرها –پیچ و مهره ها از جنس استیل بوده و چرخهای مورد استفاده از جنس مواد تفلون پلی آمید ساخته شده اند. در هیچ قسمت از پوشش سقف متحرک امکان زنگ زدگی وجود ندارد. ریلهای مخصوص آلومینیومی دردو طرف طول استخر و در حاشیه آن بر روی زمین ثابت گردیده و با حرکت چرخهای پلی آمیدی و بلبرینگهای داخل آن حرکت نرم و روانی را برای قطعات  سقف متحرک فراهم مینمایند. تعداد قطعات متحرک پوشاننده سقف پارچه ای متحرک با توجه به طول فضای تحت پوشش تعریف میگردد و طول هر کدام از قطعات نیز با توجه به فرم اجرا و ضرورت های لازم میتواند 214 ، 223 ، 324 ، 428 سانتیمتر باشد.

 

با افزایش تعداد قطعات متحرک تعداد ریلهای مورد نیاز برای حرکت آنها نیز افزایش پیدا کرده وباعث اشغال فضای بیشتری از حاشیه جانبی جهت ریل گذاری خواهد شد. ابعادقطعات سقف متحرک از قبیل ارتفاع دیواره ها و یا قوسها از پیش تعیین شده نبوده و با توجه به نیاز مشتری طراحی و محاسبه میگردد.جهت حرکت قطعات سقف کشویی و سمت جمع شدن آنها بر روی هم با توجه به انتخاب کارفرما میتواند به یک سمت و یا به هر دو سمت مختلف در طول باشد و یا اینکه پوشش متحرک از وسط به سمت طرفین در طول باز گردد که در این صورت از تعداد ریلهای حاشیه و اشغال فضای اضافی کاسته میشود.

با توجه به وزن سبک سازه و ورقهای مورد استفاده در پوشش حرکت دادن آن بسیار آسان بوده و به راحتی توسط یک و یا دو نفر از افراد خانواده قابلیت جابجائی را دارد. در صورت نیاز بصورت اتوماتیک وبا سیستم الکترومکانیکی و با ریموت کنترل نیز میتواند باز و بسته گردد. در کلام عموم انواع اسم ها از جمله سقف جمع شو ، سقف ریموتی ، سقف جمع شونده ، سقف متحرک ، سقف کشویی ، سایبان برقی و سقف پارچه ای برقی برای این محصول گذاشته می شود.

 

پوشش های سقف کشویی

پوششهای متحرک میتواند با توجه به نیاز مشتری به فرمهای مختلف تمام قوس –دیواره دار دو ویا یک طرفه- کوتاه – تکیه گاهی و یا شیب دار سقفی اجرا گردد.با توجه به عرض دهانه پوشش وهم چنین باربرف منطقه و شرایط اقلیمی محیط ، پروفیلهای آلومینیومی تشکیل دهنده سازه اصلی نیزاز نظر ابعاد و ضخامت دیواره ها متفاوت میباشد. بطوری که تا عرض حداکثر 6/5 تا 7 متر از پروفیلهای سایز اول با ابعاد و ضخامتهای مشخص و از عرض 7 تا حداکثر 9/5 متر از پروفیلهای سایز دوم با ابعاد متفاوت و برای عرض بیش از 9/5 متر تا و تا حداکثر 12 متر نیزاز پروفیلهای سایز سوم و برای دهانه بیش از 12 متر تا حداکثر 18 متر از پروفیل های سایز چهارم استفاده میگردد .با افزایش عرض پوشش پروفیلها نیز با ابعاد بزرگتر و با مقاومت بالاتری تولید و استفاده میگردند. برای عرضهای بیش از 17 متر سازه های خاص طراحی و اجرا میگردد. با افزایش عرض پوشش و سایز پروفیلها، هزینه اجرا نیزافزایش پیدا خواهد کرد.

پارچه مصرفی در این سقف ها مهلر آلمان یا فراری فرانسه و یا سیون بلژیک می باشد.

 

پوششهای متحرک میتوانند بصورت مستقل و مجزا بر روی زمین نصب گردند و یا اینکه از یک سمت به ساختمان و یا بنای مجاور اتصال داده شوند.هزینه اجرای پوششهای متحرک برپایه مساحت جانبی پوشش اجرا شده محاسبه میگردد(سطح ورق خور) به عنوان مثال استخری با ابعاد 5×10 متر با احتساب سنگ حاشیه دور استخر به اندازه 40 سانتیمتردر دور تا دور آن ، در صورت اجرا به فرم تمام قوس با ارتفاع متعارف 2 متر در ورودیها دارای مساحت پوشش در حدود 80 تا 85 متر مربع میتواند باشد.